آب و دما همراه شما در طراحی ، خرید و اجرای حرفه ای تاسیسات

بوستر پمپ آتش نشانی

براساس استاندارد NFPA20 کلیه ساختمانهایی که در آنها سیستم های اطفاء حریق نصب شده است می بایستی جهت تامین آب مورد نیاز با فشار مناسب از تجهیزاتی مانند الکترو موتور، پمپ، کلکتور، نمایشگر درجه و ابزارهای کنترل جریان که به مجموعه ای از این تجهیزات که در کنار هم دیگر قرار گرفته اند به اصطلاح بوستر پمپ آتش نشانی گفته می شود، استفاده نمایند.

 

تصویر 1: بوستر پمپ آتش نشانی متشکل از دو پمپ  اصلی( قرمز) و یک پمپ جوکی( آبی)

 

 

 

 

 

 

 

 

بوستر پمپ آتش نشانی بطور کلی یک دهانه مکش به عنوان آب ورودی ( با فشار پایین) و یک دهانه مکش به عنوان آب خروجی ( با فشار بالا) دارد که آب با فشار بالای مورد نیاز جهت سیستم اطفاء حریق آتش نشانی را تامین می نماید. بوستر پمپ آتش نشانی حداقل از سه پمپ تشکیل شده که دو تای آنها اصلی و یک دیگر پمپ جوکی می باشد. پمپ جوکی وظیفه تامین فشار در حالت استندبای سیستم را برعهده دارد ( شبکه آتش نشانی همواره باید تحت فشار مناسب برای مصرف باشد). به محض استفاده از شبکه آتش نشانی توسط هر تجهیزی ( فایر باکس، اسپرنیکلر) پمپ های اصلی استارت می شوند.
وجود صافی، لرزه گیر و تبدیل غیر هم مرکز در مکش چپ الزامی است. همینطور وجود لرزه گیر، شیر یکطرفه در دهش پمپ الزامی می باشد. انتخاب پمپ های اصلی و جوکی با توجه به شبکه توسط مهندس طراح انتخاب می شوند. پمپ جوکی صرفا جهت تامین افت فشارهای جزیی در زمانی که مصرف ندرایم سایز می گردد.

قبلی
بوستر کمپرسور هوای فشرده
بعد
انواع پرشرسوئیچ

پست های مرتبط

× مشاوره و پشتیبانی آنلاین