آب و دما همراه شما در طراحی ، خرید و اجرای حرفه ای تاسیسات

تله بخار Steam Trap

تله بخارها عناصر بنیادی در سیستم های بخار هستند. در این سیستم ها سرعت و حرکت بخار در لوله ها در بازه ای مابین 15 الی 40 متر بر ثانیه می باشد در حالیکه سرعت آب کندانس شده چیزی نزدیک به 2 الی 3 متر بر ثانیه است این اختلاف سرعت حضور همزمان بخار و آب در یک لوله را بسیار بحرانی می سازد که علی رغم کاهش بازده سیستم بخار، خسارات سنگینی را هم متحمل می سازد این جا است که اهمیت حضور تله بخارها کاملا درک می شود.
دیگ بخار آب را به بخار تبدیل می کند و بخار تولید شده در فرآیندهای مختلف حرارتش را از دست می دهد و به آب ( کندانس ) تبدیل می شود. آب کندانس باید از شبکه لوله کشی بخار خارج بشود درغیر اینصورت شبکه بخار دچار مشکل می گردد. تله بخار وسیله ای است که این کار را انجام داده و آب کندانس را از شبکه خارج می نماید. تله بخار انواع مختلفی دارد همانند فلوتری، ترمودینامیکی و ترموستاتیکی.

اهمیت این قطعه به قدری بالا است که سالیانه هزینه های بسیاری صرف تعمیر و نگهداری و حفظ سلامت آن می شود.در سیستم های بخار چندین روش برای تست سلامت تله بخار وجود دارد. یکی از این روش ها آزمایش دمای ورود و خروج این تجهیز می باشد گرچه در شبکه هایی که سیستم کندانس یکپارچه اجرا شده این روش دقت بالایی ندارد و می تواند ایجاد خطا نماید. نحوه تست به این صورت است که با یک ترمومتر لیزری می توانیم دمای قبل و بعد از ترپ را اندازه گیری نموده و سپس این دماها را با جداول بخار که براساس فشار و دما تهیه شده اند، مقایسه نماییم. از آنجاییکه ورودی ترپ بخار دارد، ترمومتر لیزری دمای بالاتری را نسبت به خروجی ترپ نشان خواهد داد. چنانچه دمای خروجی به هر دلیلی بالاتر یا برابر با دمای ورودی ترپ بود قطعا بایستی به سلامت ترپ شک کرد و جهت سرویس و بررسی باید باز شود.

قبلی
پرشر سوئیچ در آبرسانی خانگی
بعد
کاربرد فیلتر درایرها و روش انتخاب آنها

پست های مرتبط

× مشاوره و پشتیبانی آنلاین