آب و دما همراه شما در طراحی ، خرید و اجرای حرفه ای تاسیسات

ترموستات اتاقی در تهویه مطبوع

ترموستات کنترل کننده الکتریکی  خودکار دما است که برای تنظیم دما در فضای بسته بکار گرفته می شود. فرآیند سوئیچ دستگاه توسط ترموستات کنترل می شود به گونه ای که مثلا در فن کویل فن توسط ترموستات خاموش و یا روشن می شود. هنگامی که دما به نقطه تنظیم شده برسد ترموستات مدار برقی سیستم ( فن هواساز) را قطع کرده و وقتی دما 3 الی 5 درجه از نقطه تنظیم شده فاصله بگیرد دوباره مدار دستگاه را وصل می کند و دستگاه روشن می شود.
سه مدل از پر فروش ترین و پر کاربرد ترین ترموستات های اتاقی در بازار عبارتند از:
1. مدل آنالوگ تک دور و دو فصلی که قابلیت تنظیم دور برای دستگاه را ندارند ولی برای فصل گرما و سرما قابلیت سوئیچ شدن را دارد. تنظیم به این صورت است که در فصل زمستان وقتی ما دمایی را انتخاب می کنیم، با پایین آمدن دما دستگاه فرمان وصل را می دهد و در فصل تابستان با بالا رفتن دما فرمان وصل را میدهد واین تغییر با کلید دو فصلی انجام می شود.
2. مدل آنالوگ سه دور و دو فصلی است که قابلیت تنظیم دو فصلی را دارد. کلید آف و آن برای قطع و وصل و کلید تنظیم دور که برای فن دستگاه سه دور را در نظر گرفته است. تنظیم دمای آن هم مثل ترموستات تک دور است که با ست پوینت می توان فرمان قطع و وصل را بدهید.
3. مدل دیجیتال که با ظاهر متفاوت دارای تنظیم دور فن و به صورت دو فصلی کار می کند. برای بالا و پایین هم از شاسی های کم و زیاد می توان دما را تغییر داد.

قبلی
پمپ داون سیستم های تراکمی
بعد
سیستم تولید هوای فشرده

پست های مرتبط

× مشاوره و پشتیبانی آنلاین